++C یک برنامه همه منظوره و عمومی است که هم اکنون در سطح وسیعی از علم کامپیوتر استفاده می شود و مفاهیم شی گرایی وراثت و چندریختی را بیان می کند. تمام نرم افزارهایی که به صورت روزمره در ویندوز با آن ها کار می کنیم توسط زبان مادر سی و سی پلاس پلاس نوشته شده اند و در صنعت خودروسازی، فضایی، معماری، بانکی، کنسول بازی و … کاربرد دارند. هدف این آموزشC++ در دو بخش معرفی دستورات و ساختمان داده و بیان مفاهیم شی گرایی است.
اهمیت یادگیری برنامهنویسی سیپلاسپلاس چیست؟
یادگیری یک زبان برنامه نویسی دید ما را به علم کامپیوتر بسیار گسترده تر می کند. از طرفی برنامه نویسی نحوه فکر کردن را به ما می آموزد. عمومیت زبان C++ در میان زبان های برنامه نویسی بسیار بالا است و می تواند به عنوان اولین زبان نیز یاد گرفته شود و به پیش نیاز دیگر احتیاج نباشد.
برنامه نویسی به زبان C++ نسبت به C دارای قدرت بیشتری است. کارهایی می توان انجام داد که در C برای انجام آن ها (در صورت امکان) زحمت بیشتری نیاز است. زبان C++ در دو قسمت آموزش داده می شود. در قسمت اول (همین مجموعه) دستورات و ساختمان داده ها معرفی می شود و در قسمت دوم مفاهیم شی گرایی آموزش داده خواهد شد.
محتوای این آموزش
۲۰ ساعت آموزش ویدئویی
+۱۰ تمرین بههمراه پاسخ
فایل برنامهها و پروژهها
فهرست سرفصلها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
- درس اول: انواع داده ها، انواع عملگرها، دستورات cin و cout
- دستور cin و cout و مفاهیم انواع داده ها و عملگرها
- درس دوم: ساختارهای تصمیم (if, Switch)
- دستور if
- دستور Switch
- درس سوم: ساختارهای تکرار (for, while, do while)
- دستور for
- دستور while
- دستور do while
- حلقه های تو در تو
- درس چهارم: تابع
- مفاهیم اولیه تابع
- مفهوم Global
- تابع با مقدار پیش فرض
- تابع Inline
- فراخوانی با مقدار و با ارجاع
- سر بارگذاری تابع (Function Overloading)
- قالب (Template)
- تابع بازگشتی
- مفهوم Namespace
- درس پنجم: آرایه
- آرایه یک بعدی
- آرایه و تابع
- جستجوی خطی
- مرتب سازی حبابی
- جستجوی دودویی
- محاسبه میانگین، میانه و مد
- آرایه و استاتیک
- آرایه 2 بعدی
- درس ششم: اشاره گر
- اشاره گر
- اشاره گر به اشاره گر
- اشاره گر و آرایه ها
- آرایه ای از اشاره گرها به آرایه
- اشاره گر به آرایه 2 بعدی
- اشاره گر به آرایه 3 بعدی
- اشاره گر به تابع
- آرایه ای از اشاره گرها به توابع
- اشاره گر به تابع به عنوان پارامتر تابع دیگر
- پاس کردن آرگومان ها از طریق اشاره گر
- اشاره گر Void
- دستور New, Delete
- آرایه پویا
- درج آرایه در داخل آرایه
- مرتب سازی انتخابی (Selection Sort)
- ادغام دو آرایه مرتب
- مرجع (Reference)
- محاسبه ریشه های معادله درجه 2
- درس هفتم: رشته
- توابع کار با رشته
- cin.get, cin.putback, cin.peek cin.ignore, atoi, atof,atoll, islower, toupper, isalpha,isdigit, isalnum, strcpy strncpy, strcat, strncat, strcmp, strchr,strtok, strstr, strtol strtod, strtoul, strspn, strcspn, memset, memcpy, memcmp, memmove, strlen
- آرایه ای از رشته ها
- مرتب سازی رشته ها
- درس هشتم: نوع شمارشی، استراکچر، یونیون
- نوع شمارشی
- استراکچر (Structure)
- آرایه از استراکچر
- اشاره گر به استراکچر
- ارسال استراکچر به تابع
- تابع با خروجی استراکچر
- ارسال استراکچر به تابع (به عنوان مرجع)
- ارسال استراکچر به تابع (به عنوان اشاره گر)
- کپی کردن استراکچر
- حل 5 مثال
- یونیون (Union)
- درس نهم: فایل
- مفاهیم اولیه
- خواندن و نوشتن در فایل باینری
- خواندن و نوشتن رشته
- دستور Append
- دستور Read, Write
- دستورهای tellq, tellp, seekq, seekp
- درس دهم: حل چند مثال
- مرتب سازی درجی
- مرتب سازی انتخابی
- مرتب سازی ادغامی
- برج هانوی
- لیست پیوندی
- درخت جستجوی دودویی
- بازی Tic-tac-toe
- بازی Snake
مفید برای رشتههای
- کامپیوتر
- IT
- برق
- مکانیک